4.02.2016

American Crime Story The People v O.J. Simpsons




Dün tarihi itibariyle yayına giren ve pek çok ünlü barındıran American Crime Story dizisi, O.J. Simpson hikayesiyle ilk sezonuna başladı. Bu ilk sezon 10 bölümlük olacakmış.  Benim gibi Amerikan tarihine "çok da tın" diyen bir insansanız bile olayın ilgi çekiciliğiyle diziye adapte olmak hiç zor değil. Hem de bu dünyadaki adaletin nasıl tek taraflı, çirkin ve kötü şekilde sağlandığını görmek için birebir bir kaynak. Çok spoiler vermeli mi bilmiyorum, olayın kendisi gerçek bir hikaye zaten. Ben sonunu bildiğimden izlerken az sinir olmuyor değilim neyse. Yine de konuyu hiç duymamış ve bu diziyi izlemek isteyenler okumasın efendim. Uyarıyı verelim.

Biz insanlar yaşarken, maalesef sadece varlığımızla değil bir çok alt kimliğimizle yaşıyor ve değerlendiriliyoruz. Cinsimiz, rengimiz, dinimiz, ülkemiz, milletimiz hepsi bizim hayatımızı ve bize karşı olan önyargıları değiştiriyor. Bu davada da çok sinsi ve zeki bir şekilde olay zenci beyaz ayrımına geliyor. Dizide bunun ilk tohumları atıldı bile. Açıkçası dizi ne yönde ilerleyecek bilemiyorum ama umarım yönlü değil sadece gerçeğe yakın olunması sağlanır.

Bir insan zenci diye aşağılanması çok kötü ancak bir kadının ünlü ve zengin ve medyatik kocası tarafından dövülmesi anlaşılıyor ki o kadar kötü değil! Çünkü kocası tarafından defalarca dövülen, tehdit edilen kadın karakterimiz için adalet pek işlememiş, kadıncağız dövüldüğü şiddet uygulandığıyla kalmış. En sonunda da layığını bulmuş öldürülmüş zaten.  Yemin ederim kadın olmak çok zor şu dünyada! Buna da el atın bar ey sevgili senaristler!

Dizinin hele bir ortalarına gelelim daha ayrıntılı yorum yapabilirim sanıyorum. Şimdilik böyle minnak amaçsız bir yorum oldu, ancak izleyin. İzleyin canım deli çılgın oyuncu kadrosu var diyorum sizeeeeee...


 Dizideki oyuncular ve orijinal karakterler.




 Bu arada John Travolta’ya ne olduğunu bu yazıyı okuyan biri bana acilen söylesin! Role girmek için makyaj mı yapılmış yoksa botoks kurbanı mı? İnanılmaz üzüntü ve şok içerisindeyim! Acil help!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder