5.03.2013

Kız Tomb Raider Çıkmış Koşş


Biz Lara’yı lisede bir ergenken tanıdık. Böyle ellerinde silahlar, önce teröristleri vuruyordu, sonra kaplan maplan vurduk; en son Mısır piramitlerinde birbirinden tuhaf odalarda ipuçlarını bulayım, o kapıyı açıyım, bu boğayı öldüreyim derken üniversiteyi kazandım; bir daha da o oldu. Çünkü üniversitede çok sosyal oldum, sormayın bilgisayarımı yenilemeye param kalmıyordu. Kahrolsun fakirlik. Ekran kartım artık bilgisayar oyunlarını kaldırmadığından ben de veda ettim haliyle oyunlara, iş güç, kariyer de malumunuz…


Geçenlerde bir arkadaşıma gittim, gel dedi sana ne göstericem.
Bir baktım son sürüm “Tomb Raider: Lara” new sürüm.
Yeni sürüm diyorum ama “A survivor is born”dan anlayacağınız üzere Lara’nın gençliği. Biz Lara’nın çocukluğunu 4’te görmüştük, şimdi de gençliğini görüyoruz. Her yaşını biliyoruz yani Lara’nın. Yani oyun çıkardıkça başka bir yaş.

Oyun

Şu an oyunun sadece başını ve birazını oynayabildim. Oyun Lara’nın “şu bölgeye bir bakalım bir halk yaşıyor sanırım” demesiyle başlıyor.  Bu kısmı tüm sitelerde “kayıp eşyaları toplamak” üzere diye anlatmışlar ama ben mi yanlış anladım bir tek; işte orasını anlamadım. Çünkü aslında başında kavim gibi bir şeyi bulmaktan bahsediyorlar, her neyse. Gidecekleri bu bölgede fırtınalı bir bölge… Velhasıl gidiyorlar, ancak fırtınaya dayanamayan gemileri Titanik edasıyla batıyor. Lara gözlerini kumsalda açıyor, bir takım insanlar görüyor sahilde; tam onlara seslenirken başına bir şey vuruluyor ve kendini mağarada bacaklarından asılı bir şekilde buluveriyor… Neyse buradan sonra kumanda bize geçiyor, peşimizde adamlar var falan. Gemidekiler nerde, bu adadan nasıl kurtulabiliriz, bunlar hep çözülmesi gereken gizemler olarak heyecanla bizi bekliyor… Yani let’s get started!

Lara’nın kıyafetleri

Lara’nın gençlik hallerine bakınca anlıyoruz ki o 25-30’lu yaşlardaki kadın bir estetik harikası! Genç halinin o önceki gördüğümüz kadınla alakası yok! Göğüsler küçük, burun kemerli, gözleri bile bir elamsılaşmış. Yahu bu kadın kahverengi gözlü değil miydi?! Neyse ben bu estetikleri bir bir gözümüne zokmak için bir “önceki hali- sonraki hali yaptım. Her şey apaçık önümüzde… Bir de Lara küçükken daha mutaassıpmış, geze geze bakmış ki seksilik epey değerli, açılmış saçılmış :)

Yani bizim bildiğimiz, piksellerden çıkartabildiğimiz kadarıyla bu şekil bir insandı kendisi  

Şimdi bu halini görünce garipsiyor insan... Burunda kesin estetik müdahale var.


Bu hali savaşçı bir arkeologa göre kesinlikle çok gerçekçi.

 

Burada ise anlıyoruz ki Lara bir zaman sonra Ebru Şallı pilates cdleri ile vücudunu daraltıp, göğüslerine silikon taktırmış.
 

Bizler Lara’yı tabi piksel piksel gördük, vurulduğunda kanı akardı ama vücudunda izi belli olmazdı, belli bir yaşam ömrü vardı yaralandıkça buradan düşerdi, sonra eğer hile bulursak bunu fullerdik falan… Oyunlar çok ilerlemiş resmen çağın gerisinde kalıp, dinozor olmuşuz yahu. O nedenle ara ara gidip arkadaşımın X-boxını sömürmeye adadım kendimi, hehe… “Yahu biz X-Box mı gördük?!” demek istiyorum.

İşte o nedenle bu oyunu tavsiye etsem abuk kaçacak, çünkü muadilleri nasıl bilmiyorum. Peki, bu yazıyı mı neden yazıyorum ee bu gençliğimin oyunu, bir gördüm çok heyecanlandım haliyle, hemen paylaşayım dedim. Kaldı ki FPS yerine TPS seven bir insanım. Her ne kadar en çok benim için Tomb Raider Mısır’da geçen egzotik oyun olsa da bir yeni macera insanı heyecanlandırıyor. Siz de heyecanlanıyorsanız durmayın!

İyi oyunlar : )

6 yorum:

  1. beni nerelere götürdün..
    bende bu oyun yoktu.
    chip dergisi demosunu vermişti sadece yüzdürebiliyordum.o demoyu ne kadar çok oynadım anlatamam:))
    şimdi oyunlarla aram iyi değil sanrım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu ben de hatırlıyorum
      Hatta surlarla çevrili olması lazım o suyun,
      surların üstüne çıkıp etrafı da gözleyebiliyordun o sırada yanından uçak geçiyor,
      o sudan çıktığın zaman, düşmanla savaşıyordun zaten 1. ya da 2. oyundu o işte. Ondan sonra ormanda geçen; daha sonra Mısır geliyordu zaten, egzotiklik artıyordu gittikçe :)

      Şimdi benim de hiiçç iyi değil, o zamanlar level fln alıyorduk hile mile öğrenelim diye hehe :))

      Sil
  2. Hey gidi günler dedim bende okurken ne heyecandı tom raider oynamak valla bende en son ne zaman aldım kumandayı elime hatırlamıyorum :) Ebru Şallı'yla pilates dersleri he hahaa iyimiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hatırlamıyorum, baya bir olmuş, oynarken X nerde Y nerde bulamadım :)

      Sil
  3. ne oynardım beeee.
    :)
    ivit helecanlandıım.
    deneriim.
    :)

    YanıtlaSil