11.01.2013

Kritik Hobbit ve Magic Mike


Bir ay öncesinde Hobbit filmine gitmiştim, onunla ilgili yazı yazacaktım amma ve lakin o kadar zaman geçti ve o kadar çok konuşuldu ki üstünde, daha ne denilir bilemiyorum. Sadece bir kitabın 3 filme yayılması bana da mantıklı gelmedi ama şunu da diyebilirim ki görsel olarak bizi alıp götürmesi, heyecanlandırması ve aksiyonu açısından çok izlenesi bir film olmuş. 

Mesela yeni şey olmuş Hobbitlerin ayakları büyümüş, bildiğin evrilmişler. Ya da daha öncesini anlattığından hobbitlerin ayakları yıllar içinde daha normale dönmüş diyebiliriz. Sanırım görsel olarak cücelerden ayırabilelim diye ayaklara kasmışlar ama ayak boyutu bir iğreti durmuş neyse… 

Martin Freeman über süper tatlı bir adam değil mi?


Saruman’ın imajı her zamanki gibiydi, saçlar fönlü, sakallar dağınık…

Gandalf daha “the grey”kene…

Yahu ben cüce ırkını bildiğin sevmiyorum bu arada… Hiç tatlı gelmiyorlar bildiğin sabit fikir, inatçı falanlar. Nasıl seviliyorlar anlamıyorum gerçekten.
Yine de imdb de 8.3 puan almış, 8,3!! Çok abartı değil mi? Ayrıca yer yer 3Dsinde bulanıklaşmalar da oluyordu bunu da belirtmeden geçemeyeceğim.
Hele bir üçlü halini seyredelim de film ve kitabı bir bütün halinde ele almamız daha aydınlatıcı olacaktır.


E yeter diyorsunuz siz de değil mi? Yok Adriana yok melekler yok o yok bu yok şu!  Genel olarak kadınların çekici bulduğu safi görüntü değil maalesef her ne kadar biskolata falan desek de… Kadınların ideallerinin bir fonksiyon formülünü çıkarsak, değişkenlerin çokluğundan modeli oturtamayız. Ama yine de hani bir görsel şölen isterseniz işte film burada!!


Soderbergh sağolsun böyle eğlencelik, güzel filmi bile buhrana dönüştürmeyi; uzun, amaçsız diyaloglarla bezeyip iç baymayı başarmış. Erkek striptizci mi izliyoruz, Solaris mi belli değil.

Ama danslar, şovlar, adamlar şahane orası ayrı. Yani bir insan hem oyuncu hem dansçı, hem yakışıklı falan olabiliyor holivudda…
Tamam bazıları için rol yeteneği çok gelişmiş diyemeyebiliriz belki…

Bu arada bu adam 43 yaşında, fiziğe gel! Matthew McConaughey…


Filmin bir konusu var mı ne anlatıyor o da belli değil açıkçası, hani izleyin dedim ama fikir olarak erkek striptizciler falan böyle bir renkli geliyor, sonra film bitiyor öyle. Aynen öyle biten bir film.
Neyse Hobbitten sonra ne alaka oldunuz değil mi? Onu beğenmeyene bu, bunu beğenmeyene diğeri…

İyi seyirler ;)

3 yorum:

  1. Hobbit gibi tek kitaptan oluşan bir maceradan üç film çıkarmaya çalışmanın adı soygundur bana göre. 3D yaparak bu soygun işini bir üst boyuta taşımış Jackson :@ Üç boyutlu olması gereksiz bir olay. Hiçbir katkısı olmamış filme.

    Cüceleri ben de sevmiyorum. Bildiğin "salak" bir ırk. Tek bildikleri içmek ve dövüşmek. Orta Dünya Irkçısı oldum bende ha ahahaha :D Ama öyle yani. Elfler varken bunlar da nedir allasen?

    Film hakkında uzuuuuun bir yazı yazıcam. Ama tahmin edeceğin üzere yergi de olacak içinde; çünkü bu uyarlama kitaba çok da bağlı değil. Saruman yok bi kere Hobbit kitabında o_O Filmde de sırf adam para alsın yazık diye oynatılmış sanırım. Bi ergen tribi atıp çekildi kenara :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy Zihin bu aralar uzun yazmak istiyorum ama benim de hiç halim olmuyor, sen yaz ama okurum ben : )

      cüceler yaaa ahah aynı fikirde olduğumuza sevindim, genelinde sempatik adlediliyorlar çünkü.

      Saruman ne ki? Sanırım diğer filmlerde Legolas falan da olcak :S ama şimdi yalan yok o karakterleri görünce filmde bir mutlu oluyorum. :)

      Sil
  2. Hobbit'i izledim digerini merak ediyorum:)

    http://www.stylishtimes.net

    YanıtlaSil