29.01.2013

Cole Porter'ın Ruh Çağırma Seansı



Hafta sonu çocukluk arkadaşımın doğum günüydü, çekirdek kadro toplaşıp spontane bir etkinliğe katıldık. Şirin Sosyal’ı daha önceden duymuşluğumuz ve dinlemişliğimiz olduğundan kendisi ve ben, İKSV’deki sahnesini dinleyelim dedik ve grubu arkamıza alıp, gittik.

"The Düğün Şarkım"
O gün meğerse Cole Porter’ın “ruh çağırma seansı” imiş; haberimiz olmadan Şirin Soysal haricinde diğer 4 güzel insan Başak Yavuz, Ceyda Özbaşarel, Çağıl Kaya ve Bora Çeliker’i de dinlemeye gitmiş olduk. Her birinden çok hoş Cole Porter şarkıları dinledik. Kaldı ki çoğu şarkıyı bilmememize rağmen, çok çok keyifli bir gece oldu. Gerçekten hem de, hatta üstte düğün ilk dans şarkımı seçtim, her ne kadar bazı dinlettiğim arkadaşlar tam ilk dans şarkısına uygun bulmasa da… Ben yine de uygun birkaç vals dersi alarak sahnede harikalar yaratacağımızı düşünüyorum ; )


Yani bir daha garanti caz yeşili etkinliği varsa hele isimler de böyle güzel olursa kesin kaçırmam giderim, evet.

Bu arada ilgilenenler için Cole Porter hem anne hem babasının soyadını alıp, kendi sahne ismini yaratmış. Her ne kadar benim için kesinlikle mümkün olmasa da yaratıcı bir fikir. Kendisi özellikle müzikaller için besteler yapmış, hatta düğün şarkım –hehe- Kiss Me Kate müzikalinde yer alan bir parça. Hatta ilk Tony ödülünü de bu müzikalle almış. Şu an bu yazıları okurken kendisini ve alttaki şarkıyı “yahu nerden hatırlıyorum ki ben bunları?” diye sorguluyorsanız belki de Midnight in Paris filmini bir daha izlemeniz faydalı olacaktır. Evet işte piyano başındaki adam.


Biz ilk defa o akşam dinlediğimiz Başak Yavuz'un tekrar sahneye çıkmasını beklerken bulduk kendimizi :)


Ve işte Cole Porter'ın kendisi...



İşte bu şarkıyla da geceye veda ettik.

 Gecenin müzisyenleri...
Adem Gülşen (piyano), Tamer Temel (tenor saksofon), Baran Say (kontrbas), Erdem Göymen (davul) 


6 yorum:

  1. Porter ilginç bir adam gerçekten de. Bestelerini pek bilmesem de tarihte önemli bir yeri var, yadsımamamalı.

    Ella Fitzgerald'a gelirsem, bence tüm zamanların en büyük vokal cazcısıydı. Nina Simone ve Sinatra'yla birlikte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama çok naif şarkıları var Zihin bence dinlemelisin ara ara.
      Ella için Porter'ın kendisine avam dediğini ve şarkılarını okumasından hoşlanmadığını okudum sozlukte. Yine de ne derse desin halt etmiş bence, şarkılar ve Ella birbirlerine çok yakışıyorlar.

      Sil
    2. Adam olsun o :@ Ella'ya avam diyen karşısında beni bulur :D "My Funny Valentine" yorumu yeter be o kadının :) Bu akşam birkaç şarkısını dinliim şu adamın -_- Çok kızdım :p

      Sil
    3. Ya belki dememiştir, belki sadece söylentidir :)
      Sen yine de dinle ama...

      Sil
  2. Bu performansı dinleyemedim ama bir çift sözüm var:
    1. Ella candır, toz kondurulmaz, bence de Cole Porter öyle dememiştir ;)
    2. Başak Yavuz gerçekten de efsane değil mi?! İnanılmaz bir kadın!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başak Yavuz'u ben ilk defa burada izledim,inanılmaz tatlı bir kadın kesinlikle :)

      Sil