3.05.2012

Hepimiz Pretty Like Drugs

Gönül isterdi ki ben de bir yazı yazıyım içine diyalektik, çıkar çatışması, paradoks gibi şeyler geçsin. Yazarım ama amacım herkese ulaşmak yoksa yazarım gerçekten, yazarım da anlaşılır mıyım işte soru bu. Dediğim gibi bunlar hep çıkar çatışması.

Burada, -ofis ortamı- kararlaştırıp en nefret ettiğimiz deyimi bulduk geçen yıl o da “ben herkesi kendim gibi biliyorum”du. Aslında mesai arkadaşım buna gıcık olduğunu itiraf etti ben de üstüne atladım ve düşündüm… Düşündüm ki “ben herkesi kendim gibi biliyorum” lafı kadar alttan alta kendini öven, “o kadar iyiyim ondan hep bu mallığım” mesajı veren, insanın bilinçaltına tecavüz eden başka bir deyim yok!

Hey sen! “ben herkesi kendim gibi biliyorum” diyen varlık. Neden benim bilinçaltıma girip masum ön yargılarımı bozuyorsun, aklıma süper iyi insan izlenimi çizdirtiyorsun? Oysaki elimi versem kolumu kaptıracağım sana biliyorum ben. Az bekle bakıyım da ben sana o kendinliği verecek miyim. Kendine verdiğin o paha biçilmez değeri ben sana verecek miyim bekle bir. Yoksa yapabilsen, ah bir becerebilsen, bunu becermekle kalmayıp daha da devam edeceksin de yapında yok bilmiyorum sanki.

Masummuş…

Böyle boş boş sinirleniyorum arada, nefret kadar sevginin de cinsiyeti olmaz ama. O nedenle ben de masum rolü oynayan herkese yolluyorum bu yazımı. Hepimizin içinde az biraz ahlaksızlık var çünkü. Yine de boş yere sinirlenip agresiflik yapmak istemem. Allah kimseyi orta parmağını kaldırıp fotoğraf çektirecek kadar asi ergen yapmasın.

Ben daha bir şey diyemeyeceğim adam demiş. Bu şiir de o masum arkadaşlarımıza gelsin.

Anladık iyisin, Ama neye yarıyor iyiliğin? Seni kimse satın alamaz, Eve düşen yıldırım da Satın alınmaz. Anladık dediğin dedik, Ama dediğin ne? Doğrusun, söylersin düşündüğünü, ama düşündüğün ne?
Yüreklisin,
Kime karşı?
Akıllısın,
Yararı kime?
Gözetmezsin kendi çıkarını,
Peki gözettiğin kimin ki?
Dostluğuna diyecek yok ya,
Dostların kimler?
Şimdi bizi iyi dinle: Düşmanımızsın sen bizim Dikeceğiz seni bir duvarın dibine Ama madem bir sürü iyi yönün var Dikeceğiz seni iyi bir duvarın dibine iyi tüfeklerden çıkan iyi kurşunlarla vuracağız seni.
Sonra da gömeceğiz
iyi bir kürekle
iyi bir toprağa.

Ps.: Ya bu arada ben çok şeker bir kızım biliğyor muğğsunnn?
                                                               

2 yorum:

  1. ya bende aslında herkesi kendim gibi bilirimcilerdenim missisgamze ya :S ben şimdi kötü bir kimse miyim? ohhh noooooo

    bu şiirimsi kıssadan hisseye de bayıldım.Kim yazmış ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah canım yaa… yazarken biliyordum aslında çünkü bunu diyen insanların içinde herkese iyi niyet gösterip mağdur olanlar da var. Herkesin kötü olması mümkün mü zaten canım :)
      yine de öyle insanlar tanıyorsun ki bu lafı söylediklerinde gülesin geliyor gerçekten. Bence “ben ona güvendim, güvenimi suistimal etti” falan densin, hani olaylar münferit olarak ele alınsın isterim ben. Böylesi daha doğru gibi. Bence tabi.
      Şiir Bertolt Brecht'in iyi adama bir iki soru şiiri bu arada. Ben Anladık İyisin diyorum ama derken ;)

      Sil